wtorek, 8 listopada 2011

DUSZONE UDKA Z WARZYWAMI

Dawno mnie nie było, ale ostatnio dużo się działo i przede wszystkim dawno nie gotowałam! Dłuższa wizyta u rodziców obudziła we mnie małe lenistwo! Ale już się pozbierałam i oto pierwsze rezultaty! 
Kurczak, udka? I co dalej? Mam wygrzebałam przepis, który mam nie wiem skąd, i nie wiem ile u mnie leżał! Nudne udka z kurczaka w nowej odsłonie! Ilość i rodzaj warzyw używamy w zależności od osobistych upodobań! W ten sam sposób możemy przygotować schab, czy filet z indyka!


Potrzebujemy:
4 udka z kurczaka
2-3 strąki kolorowej papryki
5-6 ziemniaków
cukinia
1 duża cebula
2 marchewki
1 szklanka drobiowego bulionu
2 ząbki czosnku
200 g pieczarek

 Marynata:
1 szklanka białego wina
3-4 łyżki oliwy z oliwek
5 ząbków czosnku
1 łyżka skórki z cytryny
1 łyżka octu balsamicznego
1 papryczka chilli
1 cebula
3 liście laurowe
tymianek
sól, pieprz







Przygotowujemy marynatę: obieramy czosnek i cebulę i kroimy na kawałki, a papryczkę kroimy w plasterki. Wino, ocet i oliwę mieszamy, dodajemy czosnek, cebulę, chilli, tymianek, liście laurowe i skórkę z cytryny. Do gotowej marynaty wkładamy udka. Wstawiamy do lodówki na co najmniej godzinę.
Cebulę, czosnek, marchewkę, cukinię i ziemniaki obieramy. Ziemniaki i cukinię kroimy na kawałki, paprykę w kostkę a pozostałe warzywa kroimy w plastry. Na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju rumienimy udka, wyjmujemy je na ręcznik papierowy. Na tę samą patelnię wykładamy warzywa. Stale mieszamy, przyprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Na podsmażonych warzywach układamy udka. Podlewamy gorącym bulionem i pozostałą marynatą. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem około 30 -35 min.




Smacznego!

2 komentarze:

  1. ale pozytywny, kolorowy obiadek! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. masakrycznie kolorowe, apetyczne i aż czuć od tych warzyw witaminy ! bombowy obiad na taką pogodę :)

    OdpowiedzUsuń